Elsat logo

Informace o novinkách a chystaných opravách v kabelové síti společnosti Elsat spol. s r. o.
Filmové kanály HBO a Cinemax a Cinemax v SD rozlišení
Lokalita: České Budějovice, Vimperk, Kaplice, Český Krumlov, Písek, Týn nad Vltavou - Všechny rozvody Elsat
Datum: 24. ledna 2019 14:00
Jak jsme již několikrát informovali, v důsledku předsilvestrovské havárie (vytopení hlavní stanice v ČB - více v Infoservisu Elsat) došlo také k poruše IP multidecryptoru pro zpracování HBO multicastu v SD rozlišení (zatekla do něj voda a po zkratu vyhořel). Tento multidecryptor zpracovává programy HBO 1, 2 a 3 a Cinemaxy 1 a 2 v SD rozlišení, proto tyto programy nebyly až do dneška dočasně dostupné v nabídce, jelikož přijímač je v opravě. Po dobu výluky byly v nabídce volně dostupné pouze filmové kanály HBO HD, HBO 2 HD a Cinemax HD (tedy ve vysokém rozlišení).
Včera však konečně dorazil od poskytovatele náhradní kus a dnes byl multidecryptor nastaven a uveden do provozu. Čili od dnešního dopoledne (čtvrtek 24. 1.) jsou již filmové kanály HBO a Cinemax v SD rozlišení opět v nabídce k dispozici. Pokud na televizorech a set top boxech došlo po havárii ke smazání těchto programů z předvoleb, postačí je znovu naladit a budou opět funkční (DVB-C paket 1 - kanál SE 29 - 370 MHz).

Navíc jak již bylo dříve uvedeno, všem našim zákazníkům se Základní nabídkouu jsou až do konce ledna volně dostupné všechny programy z vyšších zvlášť placených nabídek, které jsou jinak zakódovány a dostupné pouze jejich předplatitelům. Předplatitelům zvlášť placených nabídek nebude účtován poplatek za celý měsíc leden.
tisk
VYJÁDŘENÍ ŘEDITELE SPOLEČNOSTI
Lokalita: České Budějovice, Vimperk, Kaplice, Český Krumlov, Písek, Trhové Sviny, Týn nad Vltavou
Datum: 7. ledna 2019 10:34

Vážení zákazníci,

V neděli 30.12.2018 v ranních hodinách došlo k totální devastaci větší části naší hlavní přijímací stanice v Českých Budějovicích. Z této stanice je zajišťován přístup k Internetu pro naše zákazníky v Českých Budějovicích, dále distribuce analogových i digitálních programů pro České Budějovice a většiny digitálních programů pro naše televizní kabelové rozvody v ostatních městech. Klíčové komponenty použité technologie jsou pochopitelně zálohovány, ovšem kvůli obrovskému úniku vody z poškozeného ústředního topení v objektu, v jehož suterénu je naše technologie, došlo k poškození i záložní technologie.

Na opravě začalo od ranních hodin pracovat šest našich techniků (včetně mne). Během několika hodin se podařilo zprovoznit přístup k Internetu, některé analogově šířené programy a programy šířené ve formátu DVB-T. Následně pak byly postupně zprovozňovány i programy šířené ve formátu DVB-C. V odpoledních hodinách tak již byly v provozu téměř všechny digitálně šířené programy v SD verzích. Zprovoznili jsme veškeré „zálohy záloh“, které jsme měli v našem skladu. Dne 31.12.2018 v dopoledních hodinách nám byly dopraveny další komponenty z centrálního skladu dodavatele technologie. Dorazil rovněž technický specialista od dodavatele, který spolupracoval s našimi techniky. Díky intenzivnímu nasazení tak byly v odpoledních hodinách téhož dne již v provozu veškeré programy, včetně jejich případných HD verzí. Mimo provoz zůstaly pouze SD verze programů HBO, ovšem HD verze těchto programů jsou k disposici.

Z výše uvedeného je zřejmé, že se jednalo o skutečně mimořádnou událost, která nebyla zaviněna z naší strany. Díky maximálnímu úsilí bylo vše zprovozněno ve velmi krátkém čase. Přestože výpadky nebyly způsobeny naší vinou, chceme našim zákazníkům způsobené nepříjemnosti kompenzovat. Po celý měsíc leden 2019 budou našim zákazníkům, kteří užívají naši Základní programovou nabídku, zpřístupněny i programy z vyšších placených nabídek. Zákazníkům, kteří mají předplacenu některou z vyšších programových nabídek, nebude tato služba (či služby) za měsíc leden 2019 účtována.

Osobně se Vám omlouvám za způsobené nepříjemnosti. Poškození technologie nebylo způsobeno naší vinou a vynaložili jsme značné úsilí, abychom vše zprovoznili v co nejkratším čase.

 

V Českých Budějovicích, dne 4.1.2019

 

Ing. Petr Bárta MBA

ředitel Elsat spol. s r.o.

tisk
Výpadek internetového připojení
Lokalita: České Budějovice, Vimperk, Kaplice, Český Krumlov, Písek, Týn nad Vltavou
Trvání od: 4. ledna 2019 11:30
Trvání do: 4. ledna 2019 12:00
Vážení zákazníci, omlouváme se za výpadek internetu dnes 4.1.2019 v době asi od 11:30 do 12:00. Důvodem výpadku byl problém na páteřní trase u společnosti O2, pomocí které jsme připojeni do internetu.
tisk
Oprava havárie na hlavní stanici KT v Č. Budějovicích
Lokalita: České Budějovice, Vimperk, Kaplice, Český Krumlov, Písek, Týn nad Vltavou - Všechny rozvody Elsat
Datum: 1. ledna 2019 21:30
Vážení účastníci

Následky nedělní havárie (vytopení) hlavní stanice v Č. Budějovicích se s vypětím všech sil a díky maximálnímu úsilí technické skupiny již z velké části podařilo odstranit a programová nabídka je již téměř plně funkční. Některé dílčí potíže (např. opětné zprovoznění EPG u HD stanic skupiny Nova) budou ještě doladěny, na technologii se stále pracuje. V případě některých modelů televizorů či STB může dojít k tomu, že některé programy bude nutné po opravě znovu naladit. K tomu je možné využít buď automatickou aktualizaci programů, kdy se nově naladěné programy samy přidají na konec seznamu předvoleb, nebo automatické či ruční naladění programové nabídky.
Stále přetrvává problém s filmovými kanály HBO a Cinemax v SD rozlišení, jsou zatím nefunkční. Příslušný IP receiver, potřebný pro jejich zpracování, byl při havárii vodou zničen a musí být nahrazen jiným. Společnost HBO však neposkytuje tyto komponenty do rezervy na sklad a musí nám dodat nový kus, termín zatím není znám. Filmové kanály HBO a Cinemax (vyjma HBO 3 a Cinemax 2) je tak zatím možno využít pouze v HD rozlišení.

Nedělní a silvestrovský výpadek části programové nabídky a připojení k Internetu bude našim zákazníkům kompenzován, o formě kompenzace bude teprve rozhodnuto. Prozatím byly odkodovány všechny programy ze zvlášť placených nabídek a jsou tak volně přístupné všem zákazníkům se Základní nabídkou bez rozdílu. Předplatitelům zvlášť placených nabídek bude toto také zvlášť kompenzováno.

O dalších krocích a případných změnách, opravách, úpravách atp. budeme naše účastníky průběžně informovat obvyklým způsobem zde v Infoservisu Elsat, v Diskuzním fóru Elsat, případně přímo na našem webu elsat.cz. Doporučujeme proto všem našim zákazníkům především Infoservis Elsat pravidelně sledovat nebo si přímo navolit automatické zasílání nových zpráv na svůj e-mail. Naopak bombardovat telefonicky naše zákaznické oddělení až k jeho zahlcení dotazy, na něž stejně není známa odpověď nebo různými výčitkami není příliš smysluplné a nevede k žádnému rozumnému výsledku. Za výpadek programů a potíže s využíváním služeb v minulých dnech se omlouváme, jednalo se o nepředvídatelný zásah vyšší moci a svým způsobem katastrofu v ten nejnevhodnější čas, přesto se podle našeho názoru naší technické skupině podařil malý zázrak a oprava byla provedena v rekordním čase. Do nadcházejícího roku 2019 si můžeme jen přát, aby se podobné záležitosti pokud možno již neopakovaly.
Děkujeme za pochopení.
tisk
novější 1 2 3 4 5 6 starší
Copyright © 2006-2007 Elsat, spol. s r. o.